Motocykl po regulacji w Szukiel Racing Suspension

Technika

Regulacja zawieszenia motocross

17 Cze , 2015  

Regulacja i tuning zawieszenia motocross to tematy często dla początkujących riderów owiane nutą tajemnicy. Nic zresztą dziwnego, zdobywana latami wiedza i umiejętności specjalistów z serwisów motocyklowych nie są czymś czego można nauczyć się z internetu. Dlaczego jednak nie?

Tym artykułem chcieliśmy zrobić krok w kierunku motocrossowych laików, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedze na temat zawieszenia i jego regulacji w motocyklach off-roadowych. Może nie odkryjemy tutaj tajników sztuki tuningu najlepszych specjalistów w Europie, na pewno jednak pokażemy jak zacząć i poprawnie wyregulować zawieszenie swojego motocyklu. Zaczynajmy więc sam proces regulacji.

Na samym początku motocykl kładziemy na stojaku. Z kołami oderwanymi od ziemi mierzymy jaka odległość dzieli ośkę tylnego koła od korpusu motocyklu. Zapisujemy nasz wynik. Następnie motocykl kładziemy na ziemię i odmierzamy tę samą odległość. Między naszymi wynikami powinniśmy mieć różnicę 3 cm. Kolejny krok to posadzenie na motocyklu ridera. Dobrze, żeby była to osoba, pod którą motocykl ustawiamy – ważnym czynnikiem przy regulacji zawieszenia jest waga zawodnik. Po raz kolejny odmierzamy odległość ośki do korpusu. Tym razem różnica między pierwszym a ostatnim pomiarem powinna wynosić 10 cm. Jeśli tak wyregulowany jest twój motocykl możesz śmiało uznać, że twoje zawieszenie ustawione jest prawidłowo.

Jeśli natomiast twoje pomiary przyniosły inne wyniki konieczne będzie wyregulowanie napięcia wstępnego sprężyny zawieszenia. Dokonamy tego obracając stosowne pokrętło znajdujące się zazwyczaj u nasady sprężyny. Jeśli motocykl pod ciężarem ridera uginał się zbyt mocno należy zmniejszyć napięcie wstępne. W razie problemów ze znalezieniem pokrętła warto zajrzeć do instrukcji obsługi naszego motocyklu.

Czasami w przypadku starszych motocykli może zdarzyć się tak, że pokrętła nie znajdziemy wcale. Wtedy najlepiej jest oddać motocykl do serwisu i pozwolić specjalistom określić, czy trzeba będzie wymienić sprężynę, czy może uda się rozwiązać problem przez dodanie specjalnych metalowych elementów. Bardziej przyszłościowym rozwiązaniem jest mimo wszystko wymiana sprężyny amortyzatora na nową.

Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat motocrossu, bądź masz jakieś pytania odnośnie tuningu i regulacji zapraszamy do odwiedzenia strony autora wpisu serwis zawieszenia motocross Szukiel Racing Suspension.

(Visited 486 times, 1 visits today)

, , ,



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.